شناسهٔ خبر: 37205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

غلامرضا رضائی تشریح کرد:

جزئیات تغییر‌کاربری ایستگاه فعلی راه آهن تهران- همدان/ ساخت ایستگاه مسافری راه‌آهن داخل شهر همدان

غلامرضا رضایی مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: ایستگاه فعلی راه آهن تهران- همدان (باربری) ۱۱۷ هکتار است و ۱۳ کیلومتر از محدوده‌ شهر فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز پنج شنبه ۱۴ فروردین ماه در سفر به استان همدان که به همراه تعدادی از معاونین خود در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی انجام شد از ایستگاه فعلی راه آهن تهران- همدان (باربری) بازدید کرد.

غلامرضا رضائی مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه آهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت توضیحاتی را در مورد این ایستگاه ارائه کرد و گفت: این ایستگاه راه‌آهن ۱۱۷ هکتار است و ۱۳ کیلومتر از محدوده‌ شهر فاصله دارد.

رضائی ادامه‌ داد: مقرر شده است ایستگاه فعلی راه آهن به صورت باری بهره‌برداری شود و ایستگاه دیگری به صورت مسافری داخل شهر و در جوار ترمینال مسافری پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در ایستگاه فعلی راه آهن تهران –همدان ساخت و ساز انجام می‌شود به تغییر کاربری ایستگاه از مسافری به باری اشاره کرد و گفت: قسمت مسافری حذف شده است و با توجه به اینکه برخی از ساختمان‌های آن از پیش ساخته شده‌ است نمازخانه و ساختمان پلیس و علائم و ارتباطات به داخل ساختمان باری در دست احداث منتقل شده است.

وی گفت: یک بخش اداری در حدود ۷۵۰ متر مربع به همراه یک سکوی مسافری و هم‌چنین محوطه ورودی و خروجی قسمت اداری تا ۵ اردیبهشت ماه آماده بهره برداری می‌شود.

رضائی گفت: در قسمت اداری ۱۰۰ متر مربع برای مسافران احتمالی فضا در نظر گرفته شده است. هم‌چنین بخش اداری که ۳۶۰۰ متر مربع مساحت دارد تا هفته دولت آماده بهره‌برداری می‌شود.

نظر شما